05 February 2013

Alhamdulillah

  11 Komen    
label: 
Assalamualaikum dan salam sejahtera buat rakan rakan pengunjung yang dihormati mudah mudahan kita semua dikurniakan rahmat dan keberkatan dari ALLAH.

Alhamdulillah dua hari lepas genap sudah usia aku menghirup udara di muka bumi ALLAH ni selama 34 tahun. Tiada sambutan secara besar besaran pun, cuma sempena hari ulangtahun kelahiran aku yang ke 34 baru ni seluruh Malaysia berganding bahu menjayakan program My Beautiful Malaysia. Hahaha..

Terharu jugak la dengan kemeriahan diseluruh negara walaupun dipagi sambutan ulangtahun kelahiran aku tu aku sendiri terpaksa mensukarelakan diri menyertai gotong royong membersihkan kawasan sekolah tanpa sebarang paksaan.


Terima kasih tak terhingga pada rakan blogger INI yang mengingati hari ulangtahun kelahiran aku. Siap ada entri khas ucapan hari lahir lagi tu. Mudah mudahan ALLAH mengurniakan berkat dan rahmat ke atas beliau dan ahli keluarganya. 

Minggu lepas mungkin ada rakan rakan yang tak berjaya nak menembusi laman blog aku ni hinggakan encik google pun tak menemui alamat blog aku. Pada yang mencuba dua tiga kali tu aku mohon maaf kerana itu perkara yang aku tak mampu nak selesaikan sesegera mungkin.

Dan kalau rakan rakan prihatin, hampir kesemua laman blog yang berdomain dot my tidak boleh diakses. Kalau tak percaya tengok bawah ni, 

Kepada Pelanggan yang dihargai,

Kami dari Asiahost ingin meminta maaf atas masalah dari pengguna nama domain .my yang menggunakan perkhidmatan DNS Server kami. Ingin kami maklumkan bahawa masalah ini berpunca dari DNS ISP (Internet Service Provider) anda tidak menerima respond dari SOA record server kami. Sebenarnya proses pemindahan DNS Server kami ini tidak ada kesan keatas pengguna namun begitu, kesan dari SOA Record tidak dapat respond kepada ISP anda, anda gagal membuka blog anda. Tetapi jika anda menggunakan Public DNS ianya tiada kesan. Kami juga meminta maaf atas penyelesaian yang agak lambat berikutan hari bercuti di Malaysia menyebabkan tiada tindak balas dari semua ISP. 

Alhamdulillah masalah sudah selesai walaupun berlaku beberapa insiden ketegangan urat antara pelanggan sepanjang masalah tersebut berlaku. Itu semua mengingatkan kita, kita hanyalah makhluk ciptaan ALLAH yang lemah. 

Sehebat mana pun ciptaan yang kita makhluk ciptakan, takkan mampu nak mencipta sehebat penciptaan ALLAH. Terima kasih kepada pihak Asiahost atas usaha bertungkus lumus menyelesaikan masalah sesegera mungkin.

Baru-baru ni jugak Google PageRank sudah dikemaskini. Rakan rakan semua sudah tengok samada kedudukan blog kita naik atau turun ? Alhamdulillah blog pipoq.my melompat dari PR0 ke PR2. 




Kedudukan di Alexa Traffic Rank juga semakin hari semakin memberansangkan. Boleh dikatakan setiap hari pasti bergerak kedudukannya.  Walaupun agak sibuk dengan kerja kerja dan urusan di rumah namun sempat juga mencuri sedikit masa berada dalam talian.

Kalau tak sempat nak mengemaskini entri, cuba cuba juga untuk berkunjung ke laman blog rakan rakan. 

Esok ada Program Transformasi Diri Individu Berkualiti yang akan diadakan di Sunway Lost World, Tambun. Dari pagi sampai lewat petang. Dalam surat hebahan siap ada nota kat situ. Peserta diminta agar membawa pakaian sukan / basah bagi aktiviti luar. 

Hehehehe..aku dah terbayangkan gelongsor tiub berputar tu. Dan sekurang kurangnya dapat berendam dalam kolam air panas kat Lost World of Tambun tu pun jadilah.



p/s : Terima kasih kepada rakan blogger INI yang sudi membantu memberi tajuk untuk entri ini. 




11 comments:

  1. Happy belated birthday bro..Moga Allah anugerahkan kesihatan & rezeki yg berkah......Enjoy your trip to SLWOT tu..:)

    ReplyDelete
  2. nak main kat sliding lat lwot tu kena pakai slua pendek, 3/4 ataupn legging ...sluar treksuit longgar tak boleh main kat sliding tu..

    ReplyDelete
  3. as-salam..salam kenal ..
    singgah dari blog mama..
    besday bulan februari ;D

    ReplyDelete
  4. selamat hari lahir
    semoga panjang umur dan sentiasa dimurahkan rezeki.amin ;)

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum pipoq...mekacih n selamat hari lahir yer..:)

    ReplyDelete
  6. Semoga panjang umur saudara, dan terus sukses dan berjaya dunia akhirat

    ReplyDelete
  7. selamat hari lahir...
    semoga sentiasa dimurahkan rezeki disamping keluarga

    ReplyDelete
  8. Happy belated birthday. PR blog pun sudah mantap.

    ReplyDelete
  9. aku masih setia dengan pr3
    hehe

    ReplyDelete
  10. tahniah, blog dapat pr2 dah.. hehe

    tahniah, selamat bertambah umur..

    tahniah, selamat main air kat sunway lost world.. heheee

    byk tahniah ni.. hehe.. all d best.. (tajuk entry ini adalah alhamdulillah)

    ReplyDelete