23 August 2014

Berkahwin kerana Seks

  4 Komen    
label: 
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Agak panas tajuk entri hari ni walaupun keadaan diluar sana hujan sedang turun mencurah-curah ketika entri ini ditaip.

Bila baca je tajuk tu mesti berbagai pendapat dan pemikiran yang berlegar-legar dalam fikiran masing-masing. Ada yang menjurus ke arah positif dan mungkin tak kurang juga yang menjurus ke arah negatif.

Ada yang barangkali menyokong dan ada juga yang mempunyai hujah-hujah tersendiri untuk membangkang. Itu semua terpulang pada pendapat masing-masing yang mungkin mempunyai cara tersendiri untuk mentafsirkannya.

Maklum kita tahu, berkahwin atau bernikah antara tujuan lainnya adalah untuk menghalalkan perhubungan antara seorang lelaki dan seorang wanita. Halalnya perhubungan itu bukan sahaja dari segi pergaulan secara lahiriah umum, malah termasuk juga pada pergaulan secara batiniah.


Sudah tentu dengan pernikahan atau perkahwinan sedikit sebanyak mampu untuk menewaskan nafsu yang barangkali sukar dibendung. Dengan adanya pasangan yang halal, tidak menjadi masalah untuk mendatangi pasangan itu bila-bila masa dan bagaimana juga caranya asalkan mengikut garis panduan syariat yang benar.

Memang ada juga yang sudah mempunyai pasangan halal namun masih lagi mencari-cari yang haram diluar sana. Ada juga yang had usianya sudah mencapai tahap terlebih dewasa namun akal pemikirannya mengalahkan kanak-kanak yang belum mummayiz.

Ada yang pernah menyangkal dengan bernikah muda dapat mengelakkan berlakunya zina. Malah mendatangkan sekali dengan hujah bersandarkan hadis dan ayat Quran.

Seperti yang dinyatakan di atas tadi, itu terpulang pada pendapat masing-masing kerana memang kita manusia ini sering berbeza-beza pemikirannya. Cuma kita perlu fikirkan, adakah saranan dari baginda Rasulullah SAW itu hanya kerana mengikut logik akalnya sahaja ?

Andai ada anak-anak muda yang ingin berkahwin dan bernikah awal usia, tidak perlu kita momokkan mereka dengan berbagai logik akal. Sebagai orang dewasa yang lebih memahami dan berpengalaman, harusnya kita menjadi pendokong dan penyokong malah membantu anak-anak muda ini untuk berada dilandasan yang betul.

Kalau kita yang dewasa ini merosakkan pemikiran mereka dengan pengalaman dan pemikiran buruk kita, sudah tentu mereka tidak melihat sebarang penyelesaian dari apa yang disarankan oleh agama. 

Jadi, fikir-fikirkanlah. Bukanlah ianya menjadi niat utama, namun itu sebahagian dari nikmat yang ALLAH kurniakan kepada hamba-hambaNYA yang mengikuti jalan yang ditunjukkanNYA.


 

4 comments:

  1. puma shoes, http://www.pumaoutletonline.com/
    ysl outlet, http://www.ysloutletonline.com/
    ravens jerseys, http://www.baltimoreravensjerseys.us/
    north face outlet store, http://www.thenorthfaceoutletstores.org/
    tommy hilfiger outlet, http://www.tommyhilfigers.net/
    michael kors handbags, http://www.cheapmichaelkorshandbag.in.net/
    hollister, http://www.hollistercanada.com/
    michael kors outlet, http://www.michaelkorsoutlets.uk/
    salomon boots, http://www.salomonshoes.us.com/
    herve leger dresses, http://www.herveleger.us.com/
    air max 2015, http://www.airmax2015.com/
    thomas sabo uk, http://www.thomassabos.co.uk/
    miami dolphins jerseys, http://www.miamidolphinsjersey.com/
    hollister clothing store, http://www.hollisterclothingstore.net/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglasseswholesale.in.net/
    valentino shoes, http://www.valentinooutlet.us.com/
    air max 90, http://www.airmax90.us.com/
    louis vuitton outlet store, http://www.louisvuittonoutletstore.name/
    michael kors uk, http://www.michaelkorsoutlets.uk/
    nike outlet, http://www.nikeoutletstore.us/
    kobe bryant shoes, http://www.kobebryantshoes.in.net/
    cheap jordans, http://www.cheapjordanshoes.in.net/
    christian louboutin outlet, http://www.christianlouboutinoutlet.name/
    adidas outlet, http://www.adidasoutletstore.us.com/
    soccer jerseys, http://www.cheapsoccerjersey.net/
    2015812caihuali

    ReplyDelete